مقالات و پروژه های معماری-دانشجویی

مقالات و پروژه های معماری

عایق بندی حرارتی
  1. عایق بندی حرارتی

    درجه حرارتی فضای داخلی ساختمان،از عوامل مهم در تامین آسایش حرارتی است.از آنجا که درجه ی حرارت محیط خارج ساختمان در فصل های مختلف سال و ساعات مختلف شبانه روز تغییر می کند و بین فضاههای داخلی ومحیط خارج ،تبادل حرارتی از راههای گوناگون صورت می گیرد،فضای داخلی کم و بیش تحت تاثیر تغییرات درجه حرارت محیط قرار می گیرد . برای ثابت نگه داشتن فضای ذاخل ساختمان در فصول سرد به گرما و در اوقات گرم به سرما نیاز است. چون ایجاد گرما و سرما هر کدام به نوعی مستلزم مصرف انرژی اند ،باعث از دست رفتن منابع تجدید نشدنی انرژی و آلودگی محیط زیست می شوند. بنابراین در جهان امروز که در آن توجه فوق العاده ای به حفظ منابع انرژی و کاهش آلودگی محیط زیست میشود، نقش عایق کاری حرارتی ساختمان روشن می گردد
     
    با پیشرفت تکنولوژی و لزوم احداث ساختمان های سبک تر لازم شد که ضخامت جداره ها به حد اقل کاهش یابد، در پی آن مسئله گریزحرارت از پوسته ی خارجی بنا مطرح شد. بنابراین به منظور کاهش هزینه ی ایجاد گرما و سرما ، با قرار دادن عایق حرارتی در پوسته ی ساختمانها ظریب هدایت حرارتی مجموعه را به میزان فابل توجهی کاهش داده اند.

    • اصولا حرارت به سه طریق انتقال میابد:
    • 1-تابش
    • 2-همرفت
    • 3-هدایت
    • دو طریق اول به محیط گازی یا خلا نیاز دارد
    • روش سوم انتقال حرارت در اثر تماس اجسام با یکدیگر است.
    • مهمترین عامل اتلاف یا کسب حرارت در ساختمانهای معمولی انتقال حرارت از جداره های خارجی ساختمان به شکل هدایت حرارت است
    • صورت های مختلف عایق های حرارتی :
    • 1-عایق های انباشتی
    • 2-عایق ها ی پتویی
    • 3-عایق های قطعه ای
    • 4-تخته های عایق
    • 5-دال های عایق
    • 6-عایق های منعکس کننده
    • 7- عایق های پاشیدنی
    • 8- عایق های کفی تزریقی در جا
    • 9-عایق های ویژه
    •  
    • منببع :جزوه استاد یزدیان

    ویرایش توسط Parisa89 : ۲۷/۰۶/۱۳۹۱ در ساعت ۱۱:۲۲ قبل از ظهر
  2. انواع مصالح عایق حرارتی
    مصالح عمده ی عایق حرارتی عبارتنداز:
    بتن سبک (_بتن گازی و بتن کفی و...)
    دانه های سبک
    کاغذ آلومینیوم
    پنبه ی کوهی
    چوب پنبه ی پرس شده
    تخته های فیبری
    الیاف معدنی
    پشم سنگ
    پشم شیشه
    شیشه ی اسفنجی
    پوکه ی معدنی
    پرلیت
    تخته های گچی سبک با روکش آلومینیومی و ساده
    مواد پلاستیکی
    ساقه های تو خالی
    پشم چوب

    خواص مصالح عایق حرارتی
    مواد و مصالح عایق حرارتی باید از نظر شکل ظاهری یک نواخت،بدون عیب و عاری از موا د باشد که مورد هجوم حشرات ، قارچ ها و دیگر ارگانیزم ها قرار می گیرند و به هر صورت باید بتواند شرایط محیطی ،مکانیکی ، فیزیکی و شیمیایی مورد استفاده را به خوبی تحمل کنند.
    هر یک از عایق های حرارتی باید بتوانند استانداردهای مربوط به تاب فشاری ،برشی ، کششی ،وزن مخصوص ،میزان جذب و نفوذ آب ، تخلخل،قابلیت هدایت حرارت و ظرفیت حرارتی ، پایداری در برابر عوامل هوازدگی ، بخار آب و حمله ی موجودات زنده را داشته باشند.
    در مناطق مرطوب تا جایی که ممکن است باید از عایق های با ظریب جذب آب بسیار اندک استفاده نمود در غیر این صورت محل قرار گیری آنها را باید به کمک لایه های ضد رطوبت از نفوذ آب و بخار حفظ کرد. زیرا چنانکه می دانیم ضریب هدایت حرارت در محیط مرطوب 25 برابر محیط خشک است

  3. اجرای عایق کاری
    مصالح نصب:
    مصالح نصب بهتر است غیر فلزی باشد تا موجب افزایش ضریب انتقال حرارت نشوند .در صورتی که استفاده از آنها لازم باشد،حتما باید از انواع زنگ نزن و یا پوشش شده ، استفاده گردد.چسب ها باید در هر مورد متناسب با مصالح مورد مصرف و محیط کاربرد،انتخاب شوند.
    عایق بندی صوتی
    شناخت مصالح آکوستیکی
    مصالح آکوستیکی،مصالحی اند که به منظور مقابله و تعدیل سر و صدای مزاحم در ساختمان به کار میروند.زندگی امروزی مملو از سر و صدای ناخواسته است که در داخل و یاخارج ساختمان تولید می شوند و گاهی موجب آزار شنونده می گرد د.
    امواج به سه طریق در ساختمان انتقال میابند:
    1-از طریق عبور از جداره ها
    2-از طریق منافذ بازشو ها
    3-از طریق رزونانس و به ارتعاش در آمدن مصالح ساختمانی
    اندودهای لیسه ای تا 98 درصد از انرژی صوتی را که با آنها برخورد می کنند منعکس می سازند،تیغه های جدا کننده ی گچی نازک سبب انتقال سر و صدا از اتاقی به اتاق دیگر می شوند . با گسترش آپارتمان نشینی این مشکل افزایش می یابد.مصالح ساختمانی جدید و روشهای نوین ساخت و ساز می توانند این مشکل را کاهش دهند
    در انتخاب مصالح به منظور کنترل سر و صدا ،طراح ساختمان دو جنبه ی متفاوت صوت را باید در نظر بگیرد:
    1-جذب صوت
    2-انتقال صوت
    مصالحی که جاذب سر و صدا هستند ممکن است صدا را از محلی به محل دیگر عبور دهندو مصالحی که در برابر عبور صوتاز میان دیوارها و سقف ها پایداری می کنند می توانن موجب ایجاد پدیده های ازار دهنده ی انعکاس و پژواک شوند
    صدا هایی که به فضای زندگی و کار مرسند به دو طریق منتقل شده اند.
    1-به صورت امواج هوایی و از راه بازشو ها یا توسط ارتعاش دیواره ها و سقف به فضا.
    2-به صورت امواج کوبه ای یا ضربه ای که بر اثر ضربه تولید میشوند این صداها مستقیما یا از راه لرزاندن مصالح سخت به فضاها راه می یابند.
    این مصالح قادرند امواج صوتی را که با سطح آنها برخورد می کنند به میزان کمتر از 50 درصد منعکس سازند. این مصالح همانند یک ضربه گیر در مقابله با اثار امواج صوتی عمل می کنند. مقدار صوتی که توسط مصالح جذب می شود بستگی به عمق ،مشخصات و مقدار حفره های مصالح و فرکانس صوت دارد. هوای مرتعش شده که به داخل حفره ها می رود و از آنها خارج می شود،اصطحکاک ایجاد می کند ،بخشی از انرژی صوتی به این ترتیب مستهلک و به گرما مبدل می شود . بخشی از صوت نیز از موانع عبور کرده در فضا منعکس می شود.

  4. عایق بندی رطوبتى

    آب از سه طریق جذب دیوار می گردد.
    الف-نفوذ رطوبت از طریق زمین و پی دیوار
    ب- نفوذ رطوبت از طریق بدنه ی دیوار
    ج- نفوذرطوبت از طریق روی دیوار

    جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوار
    الف- کم کردن رطوبت خاک اطراف ساختمان (زهکشی)


    ب- استفاده از مصالحی که جاذب رطوبت نباشند.

    عایق رطوبتی
    به آن دسته از مصالحی که مانع از عبور آب و رطوبت می شوند،(عایق رطوبتی) می گویند.
    ویژگی های مصالحی که عایق رطوبت هستند:
    مصالحی که متخلخل و یا دارای حفره های آوند گونه نباشند
    غیر قابل ترکیب بودن با سایر مواد موجود در محیط (آب،هوا ،مصالح مجاور)
    دوام و مقاومت کافی در برابر نیروهای محیطی و مکانیکی
    قابلیت انعطاف (شکل پذیری)
    دارا بودن خصوصیات مثبت کاربردی (حمل و نقل و کاربرد آسان،قیمت مناسب ،نگه داری آسان)

    نمونه ای از عایق های رطوبتی

    انواع ورق های فلزی (روی اندود،گالوانیزه ،سرب و مس)
    انواع سنگهای ساختمانی متراکم
    بتن متراکم و ضد آب
    مواد نفتی(مانند قیر)
    برخی از پلاستیکها

    محل قرار گرفتن عایق های رطوبتی در دیوار ها کجاست؟

    الف_نفوذ رطوبت به دیوارداخلی ساختمان
    نفوذ رطوبت از طریق زمین و پی ساختمان
    نفوذ رطوبت از بدنه
    ب_نفوذ رطوبت به دیوار های جانبی ساختمان
    نفوذ رطوبت از طریق زمین وپی ساختمان
    نفوذ رطوبت از بدنه
    ج_نفوذ رطوبت ازطریق روی دیوار

    الف-نفوذ رطوبت به دیوارهای داخلی ساختمان

    -نفوذ رطوبت از طریق زمین و پی ساختمان
    برای جلوگیری از نفوذ رطوبت در این حالت باید حرکت آن را به ترتیبی سد نمود و برای این منظور روی پی را با لایه عایق پوشانده و سپس دیوار چینی را از روی لایه عایق شروع می نماییم . ولی چون غالبا سطح پی از کف تمام شده ساختمان پایینتر است قبلا روی پی را تا حد بالای قلوه چینی (بلوکاژ) کف بالا آورده ،سپس روی آن را عایق میکنیم . باید به خاطر داشته باشیم که چنانچه لایه عایق از حد بالای قلوه چینی پایینتر از کف سازی قرار دارد، رطوبت به طرف بالا نفوذ می کند.



    محل مناسب عایق کاری دیوار برای جلوگیری از نفوذ رطوبت از طریق پی، عایق کاری بر روی کرسی چینی و در امتداد سطح بالایی قلوه چینی کف قرار دارد .

    نفوذ رطوبت از بدنه دیوار:

    چنانچه دیوار داخلی در جوار سرویسهای بهداشتی (توالت و حمام )و یا هر مکان دیگری که احتمال نفوذ آب از یک سمت دیوار به سمت دیگر باشد نسبت به عایق کاری دیوار اقدام می کنیم .باید در نظر داشته باشیم که چون در این گونه فضاها به علت آبریزی ،کف سازی نیز ممکن است عایق کاری شده باشد ،لزوما بایستی عایق سطوح عمودی و افقی به خوبی به یکدیگر متصل و یکپارچه گردند.
    قسمت داخلی دیوار از محل اتصال به کف تا ارتفاع 7 الی 10 سانتی متر ،از مصالحی مانند پلاکهای سنگی ،موزاییک،سرامیک، یا چوب اجرا می شود.این قسمت را (قرنیز پای دیوار )می خوانند.قرنیز پای دیوار علاوه بر ایجاد زیبایی و محافظت از پای دیوار در مقابل برخورد اجسام گوناگون به آن می تواند به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت حاصل از شستشوی کف اتاق به دیوار در محل خود قرار گیرد. به طور کلی قرنیز ها احتیاجی به عایق کاری ندارند. در فضای سرویس ها که کف آنها در معرض ریزش آب و رطوبت داخلی است عایق کاری کف این فضاها به صورت کاسه بوده ،و تا ارتفاع ده سانتی متری روی دیوار ها ادامه میابد و سپس پوشش نهایی دیوار انجام می گیرد.
    محل مناسب عایق کاری دیوارهای سرویس ها ،چنانچه کف سرویس نیز عایق کاری شده است حتما بایستی دو قسمت عایق کاری کف و دیوار به یکدیگر متصل باشند و در واقع یکپارچه اجرا گردند .
    قرنیز پای دیوار برای جلوگیری از نفوذ رطوبت حاصل از شستشوی کف اتاق و همچنین ضربه های احتمالی در محل خود قرار می گیرد.



    ب-نفوذ رطوبت به دیوارهای جانبی ساختمان
    - نفوذ رطوبت از طریق زمین و پی ساختمان
    اصول جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوارهای جانبی ساختمان از طریق زمین و پی ساختمان کاملا مشابه دیوار های داخلی و با عایق کاری روی کرسی چینی تکمیل می گردد.

    نفوذ رطوبت از طریق بدنه ی دیوار:

    به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوار های جانبی ساختمان از طریق بدنه ی دیوار، باید بدانیم که این رطوبت از دو جبهه جذب دیوار می گردد.
    اول از طریق آب جاری در کنار ساختمان و یا نفوذ تدریجی آب حاصل از ذوب شدن برف هایی که در کنار دیوار انباشته می گردند و دوم از طریق جذب رطوبت موجود در خاک مجاور دیوار ، خصوصا در مورد ساختمانهایی که دارای زیرزمین هستند.
    در مورد اول که خطر یخبندان و تخریب ناشی از انبساط آب جذب شده در داخل مصالح دیوار نیزز می رود از " ازاره" استفاده می کنیم . در قسمت خارجی دیوار در محل اتصال به کف ، به دلیل تماس مستقیم با آب باران و برف و قرار گرفتن در معرض ضربه های احتمالی ، معمولا با مصالح مقاومی مانند پلاکهای سنگی یا بتنی اجرا می شود ، و به آن ازاره می گوییم.
    اگر به شکل روبرو نگاه کنیم می توانیم سنگ ازاره را مشاهده نماییم . در این جزئیات ، حداقل ارتفاع ازاره از کف تمام شده خارج برابر با30 سانتی متر در نظر گرفته شده است، که این مقدار با توجه به میزان بارندگی و میزان برف هر منطقه متغیربوده است ، و در نقشه های معماری منعکس می شود . در صورتی که پلاکهای سنگی مورد استفاده قرار گیرد ، حداقل ضخامت سنگ برابر با 3 سانتی متر و نوع آن ار انواع مقاوم در برابر ضربه ، با میزان کم جذب رطوبت و عدم وجود مواد حل شدنی در آب در نظر گرفته می شود . در مورد ازاره های بتنی ، حداقل عیار بتن غیر مسلح برابر با 200 کیلو گرم سیمان در متر مکعب بتن می باشد


    در صورتی که ازاره مانند شکل پایین بالاتر از سطح کرسی چینی قرار گیرد باید حد فاصل آن با روش مناسب از نظر رطوبتی عایق شود.



    در غیر این صورت مانند شکل زیر عایق کرسی تا بالای ازاره ادامه یافته ، و احتیاج به عایق کاری مجدد نیست.

    نکته: اصو لا عایق کاری از روی سطح قلوه چینی (حد بالایی کرسی چینی که حداقل 10 سانتی مترپایینتر از کف تمام شده است)شروع، و تا روی سنگ ازاره ادامه میابد. در این مسیر ، عایق کاری کو تاهترین راه را خواهد پیمود .

  5. پیش فرض

    پس از عایق کاری دیوارهای زیرزمین یک دیوار محافظ که معمولا 11 سانتی متری است ،برابر آنچه در شکل زیرمشاهده می شود برای محافظت از عایق پشت آن را با
    ملات مناسب بنا می کنند.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
    نام:  Picture1.jpg
    مشاهده: 4
    حجم:  17.8 کیلو بایت

    همانگونه که که می دانید عایق کاری ممکن است بر اثر ضربه و فشار تخریب گردد. به این دلیل باید در نظر داشت که عایق کاری را (افقی و یا عمودی )باید به نحوی در برابر نیروهای محیطی محافظت نمود. در مورد عایق کاری دیوار زیرزمین که در برابر خاکهای مجاور قرار می گیرد به وسیله ی دیوار محافظ آن را در برابر صدمات بعدی حفظ نماییم .

    نفوذ رطوبت از طریق روی دیوار

    آب باران از طریق روی دیوار به راحتی جذب مصالح بنایی شده و علاوه بر آن که نمای ظاهری ساختمان را زایل می نماید، تخریب تدریجی دیوار را نیز به همراه دارد . برای جلوگیری از بروز این پدیده از"درپوش"یا "قرنیز روی دیوار "استفاده میکنند.

    در پوش بتنی دیوار با شیب دو طرفه

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
    نام:  Picture2.jpg
    مشاهده: 4
    حجم:  19.7 کیلو بایت

    عملکرد اصلی در پوش ، جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل دیوار و هدایت آب باران به خارج است. در پوش یا قرنیز روی دیوار با توجه به تماس مستقیم با آب و یخ ، معمولا از مصالحی مانند سنگ ، بتن و یا ورق های گالوانیزه یا مصالح دیگر ساخته میشود.

    درپوش فلزی روی دیوار با شیب دو طرفه

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
    نام:  Picture3.jpg
    مشاهده: 4
    حجم:  23.5 کیلو بایت

    جزئیات اتصال دیوار داخلی به کف و کرسی چینی

    عایق رطوبتی باید تا زمان کف سازی توسط یک ردیف آجر یا ملات ماسه سیمان به نحو مناسبی محافظت شود.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
    نام:  Picture1.jpg
    مشاهده: 4
    حجم:  35.4 کیلو بایت

    اصول عایق کاری کرسی چینی بوسیله ی قیر گونی:

    الف-قیر و گونی روی کرسی چینی :
    پس از کرسی چینی روی آن را با اندود ماسه سیمان 1:6 به ضخامت 2 سانتیمتر اندود کرده سطح آن را کاملا صاف می کنیم .

    جزئیات اتصال دیوار نیم آجره داخلی به کف

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
    نام:  Picture4.jpg
    مشاهده: 4
    حجم:  16.4 کیلو بایت

    ادامه دارد...
    پاسخ با نقل قول

  6. جزئیات نصب قرنیز کنار دیوار برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
    نام:  Picture5.jpg
    مشاهده: 2
    حجم:  17.4 کیلو بایت
    باید خاطر نشان شود که در قیر گونی کرسی لازم است دو طرف کرسی چینی برابر شکل روبه روحدود 15-10 سانتیمتر اندود را پایین آورده و عایق را در طرفین کرسی چینی به همان اندازه پایین آوریم »،تا احتمال نفوذ رطوبت از کرسی کاملا از بین برود .
    لایه ای قیر گونی باید در هنگام اتصال به یکدیگر ،حداقل 10 سانتی متر روی هم قرار گرفته ،به وسیله قیر مذاب در محل اتصال کاملا به هم بچسبند ، به طوری که هیچ گونه درزی باقی نماند .
    جزئیات عایق کاری دیوار 35 سانتی متری خارجی با ازاره بتنی توجه داشته باشید که کف تمام شده حیاط بالاتر از کف اتاق است.

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
    نام:  Picture6.jpg
    مشاهده: 2
    حجم:  28.8 کیلو بایت

    عایق کاری نباید در حرارت کمتر از 4+ درجه سانتیگراد انجام شود
    قیر باید تا هنگامی که گرم و به صورت مایع روان است ، مصرف شود.
    عایق رطوبتی باید تا زمان کف سازی توسط یک ردیف آجر و یا ملات ماسه سیمان به نحو مناسبی محافظت شود.
    چنانچه دیوار دیوار داخلی نیم آجره اجرا شود ،جزئیات اجرایی مطابق شکل خواهد بود.
    در مورد عایق کاری کف دیوارهایی که در پشت آن ها نیروی رانشی وجود دارد باید از اجرای عایق کاری روی سطح افقی خودداری و سطح عایق شده به صورت پله وار اجرا گردد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
    نام:  Picture7.jpg
    مشاهده: 2
    حجم:  30.4 کیلو بایت

    ادامه دارد...

  7. قیر گونی روی سطوح عمودی
    طرز عمل در قیر گونی سطوح عمودی مشابه سطوح افقی است .و همان گونه که قبلا به آن اشاره شد ،یک دیوار 11 سانتی متری نقش محافظ عایق را ایفا می کند .
    علاوه بر نکاتی که در خصوص قیر گونی کرسی چینی قید شده به طور کلی نکات دیگری که در عایق کاری عمودی باید رعایت گرددعبارتند از :
    عایق کاری عمودی کاملا به عایق کاری افقی روی کرسی متصل و یکپارچه شود.
    لایه های قیر گونی در تمام طول دیوار به هم متصل و به میزان 10 سانتی متر بر روی یکدیگر پوشش ایجاد نمایند.
    لایه های قیر و گونی در تمام نقاط باید به یکدیگر متصل و10 سانتی متر بر روی یکدیگر پوشش ایجاد نمایند. این عمل به منظور جلوگیری از نفوذ آب از محل تلاقی صفحات عایقکاری می باشد.

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
    نام:  Picture8.jpg
    مشاهده: 4
    حجم:  4.1 کیلو بایت
    در صورتی که ارتفاع دیوار زیاد باشد ،و احتمال جدا شدن لایه های عایق از دیوار وجود داشته باشد ،نباید از میخ و یا سایر اجسامی که لایه های عایق را سوراخ می کنند استفاده کرد. در این مورد بهتر است عایق کاری را در چند مرحله انجام داد .(لایه ی اول کاملا خشک و سپس لایه ی بعدی انجام گردد).
    سعی شود عایق کاری در پشت دیوار اصلی انجام شود و دیوار محافظ در مجاورت خاک قرار گیرد .
    در ارتفاع زیاد چون چسبندگی لازم میان قیر با اندود ماسه سیمان وجود ندارد درست مشابه شکل روبرواز یک ورقه توری گالوانیزه جهت ایجاد چسبندگی استفاده می شود.
    جزئیات عایق کاری دیوار سرویس به محل و چگونگی قرار گیری توری گالوانیزه توجه کنید.

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
    نام:  Picture9.jpg
    مشاهده: 4
    حجم:  30.3 کیلو بایت
    جزئیات عایق کاری دیوار 35 سانتی متری خارجی با ازاره سنگی وجه داشته باشید که کف تمام شده حیاط تقریبا برابر کف تمام شده اتاق است.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
    نام:  Picture10.jpg
    مشاهده: 5
    حجم:  29.7 کیلو بایت


    ادامه دارد...

    عایق کاری کف

    در بعضی از فضاههایی که امکان آبریزی بر روی کف وجود دارد (مانند آشپزخانه ،حمام و غیره )و یا آنکه سطح آبهای زیر زمینی آنقدر بالا است که احتمال عبور از خشکه چینی و نفوذ در کف ساتمان دارد ،قبل از اقدام به فرش کف ،آن را عایق کاری می کنند . به وسیله ی عایق کاری ،هم احتمال نفوذ آب از خارج به داخل ساختمان از بین می رود و هم از نشت آب از فضاهای مرطوب به فضاهای خشک جلوگیری می شود. برای این منظور بر روی زیر سازی به وسیله ی مصالحی که عایق رطوبت هستند اقدام به عایق کاری کف می نماییم.
    اصول عایق کاری کف به وسیله ی قیر گونی:
    چون آبهای جمع آوری شده بر روی عایق کاری ،بایستی به طرف آبرو هدایت شوند ، لذا در کلیه کفهایی که نیاز به عایق کاری دارند ،باید هنگام زیر سازی به کمک بتن سبک ،شیبی به مقدار 1.5 تا 3 درصد بر روی زیر سازی بطرف آبرو ایجاد شود.
    کف با شیب 1.5 تا 3 درصد به سمت آبرو شیب بندی می گردد.
    این شیب بندی قبل از عایق کاری و به وسیله ی بتن سبک انجام می شود

    فایل پیوست 8800

    اگر مقدار رطوبت ناشی از کف زیاد باشد ،کف اتاقهای فرش شده بر روی زمین را عایق کاری می کنند و مراحل کاری آن عبارتند از:
    اول:کوبیدن خاک موجود
    دوم:خشکه چینی(قلوه چینی یا بلوکاژ)
    سوم :ریختن بتن کف (چنانچه شیب بندی کف مورد نظر باشد در همین مرحله انجام می شود)
    چهارم:عایق کاری اندود نمودن ملات محافظ بر روی آن
    پنجم:فرش کف به کمک کاشی لعابدار یا موزاییک
    ششم:دوغاب ریزی(در مورد موزاییک فرش بایستی حداقل یکبار سائیده شود).
    به وسیله دو سانتی متر ملات ماسه سیمان 1:6 عایق کاری انجام شده را اندود می نماییم. این اندود را به نام ملات محافظ می نامند.
    فایل پیوست 8801

    در داخل سرویسهای بهداشتی و آشپزخانه به اندازه ی 10 سانتی متر قیر گونی را روی دیوار ادامه می دهند و سپس نسبت به کاشی کاری سطح عایق شده اقدام می نمایند.(شکل روبرو)
    گونی ها به اندازه 10 سانتی متر بایستی بر روی یکدیگر قرار گرفته باشند تا به این ترتیب اطمینان کامل از غیر قابل نفوذ بودن آن حاصل شود
    فایل پیوست 8802فایل پیوست 8803

    دیوار زیرزمین با 10سانتی متر دیوار محافظ عایق
    فقط عایق حرارتی و در داخل عایق رطوبتی روی کرسی چینی
    فایل پیوست 8804فایل پیوست 8805


    ادامه دارد...
  8.  
    پاسخ با نقل قول
    جزئیات جعبه گل کف طبقات(داخل ساختمان)
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
    نام:  Picture2.jpg
    مشاهده: 3
    حجم:  156.7 کیلو بایت
    جزئیات حمام

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
    نام:  Picture1.jpg
    مشاهده: 3
    حجم:  135.0 کیلو بایت
  9.  
    پاسخ با نقل قول
  10. پیش فرض عایق کاری پرده های کرکره ای با محصول اسفنجی

    برای بهبود بخشیدن عایق کاری پرده های کرکره ای، کمپانی BASF، عایقهای حرارتی و صوتی نوع Bosig GMbH را بهBasotect تغییر داد. این محصول اسفنجی شکل سبک وزن که سرعت سوختن آن در آتش پایین است در سیستم Rolafex استفاده شده که هم ساده است و هم نسبت به قیمت تمام شده، به اندازه قابل توجهی سودمند بوده و نیز دارای پوشش یکنواخت است.

    کمپانی تولید كننده معتقد است: "این محصول تلاش میکند که به سمت استانداردهای قابل قبول منازلی با بازدهی حرارتی بیشتر پیش برود. مالکان منازل خواهند توانست هزینه گرمایش خانه و انتشار گاز co2 را کاهش دهند." این سیستم توانایی و عملکرد خود را در یک ساختمان به نمایش گذاشت و توانست از لحاظ تجاری رتبه نسبتا خوبی را درBAU مونیخ آلمان از 12 تا 17 ژانوری 2009 کسب کند.


    نوار بسوتکت دارای رسانایی حرارتی W/mk 0.035 است که از تشکیل آنچه همگان بنام پل حرارتی میشناسند،جلوگیری می کند. به بیان دیگر هنگامی که عایق کاری رویه کرکرها نامناسب باشد، حرارت تلف میشود، این محصول میتواند شرایط هوای محل زندگی را بهبود بخشد و از انتقال صوت و صدا جلوگیری کند. بعلاوه از چگالش بخارات موجود و تشكیل نم كه موجب رشد كپك روی دیوارها می شود، جلوگیری می كند.



    اجرای این محصول سریع و آسان است. کرکرها به وسیله یک لایه بسوتکت و یا بیشتر، در یک ردیف قرار گرفته و نوار بسوتکت به وسیله یک محلول خمیری چسبنده، محکم بسته و سفت میشود. لازم نیست که پنجرها و پرده کرکره ها عوض شوند چون این محصول برای همه نوع پرده کرکره مناسب است.



    بسوتکت اسفنجی از نوع رزینی و ملامینی در انواع مختلفی موجود است. به واسطه اینکه این محصول مقاوم در برابر دما و آتش و سبک وزن و انعطلف پذیر و جاذب صدا و عایق حرارتی است، از مدتها قبل بعنوان عایق صدا در ساختمانها و همچنین به عنوان عایق حرارتی صفحات خورشیدی و وسایل نقلیه ریلی و موتوری پرتاب کنندهای موشک و راکت مانند Arian5، بکار می رود.
    http://www.marpiich.com


نویسنده: احسان کلهری ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , ehsan-kalhori.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM